Thursday 19 April 2012

piece。|| you are being missed。mar. 春. 2012 ||

BYE TAIWAN,

HELLO SHANGHAI.




Since i was teenager, i moved quite a lot, i get used to travel.

Do i ever complain about it? No, not really. I enjoy the way that i can experience more and having different cultures smashing inside me, satisfied the curious aquarius, like me.

從高中開始我就常常跟著家人台灣大陸的兩地跑, 大學更是英國台灣大陸三地跑, 所以旅行成了我生命的一大部份。

但我從來都不太抱怨這樣的生活, 反而很享受這種可以體驗到不同的人生, 接受各種文化差異, 這種感覺對於水瓶座來說就像是住在遊樂園裡。


 
I always think that I am really lucky. So every time when I am back to my country, I try to get to know it better; by wondering around the city and get lost; by eating as much as i can, until i cant fit in to my dresses. But never want to know the country/city by its media, they make it so grey and dark.

我一直都覺得我很幸運, 所以每次回到自己成長的地方我都希望可以更進一步認識她。有時透過在城市裡漫步/ 迷路; 或是一直不斷的品嘗大街小巷裡的美食一直到不敢站在磅秤上。但是我從來都不會透過媒體趣認識她, 因為只會讓她看起來灰暗又悲傷, 害我誤解她。


 
---Jiufeng. Chinkuashih / 九份. 金瓜石---


Now I have left it again for fulfilling myself, but I will never forget how beautiful it is and how lovely the people are.

Taiwan, Daring, You are being missed.

現在的我不得已又得離開她, 為得是讓自己看得多看得遠, 但我永遠永遠不會忘記她美麗的身影, 還有住在這裡熱情的家人朋友們。

親愛的台灣, 我已經想妳了。


images by eileen's iphone (instagram)
Share on Tumblr

4 comments:

  1. 終於看的到啦~keep going~fighting~

    ReplyDelete
  2. 那要感謝姐姐&姐夫的努力讓它可以跟我一起搬來上海 哈哈

    ReplyDelete
  3. 是,我也想妳!
    但要繼續的加油!因為我們都知道思念、挑戰、苦惱,都是夢想路上必經的~

    ReplyDelete
  4. 恩我會的,先苦後甘,我回去再帶我去吃好料!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...