Saturday 18 May 2013

vola! outfit。|| challenge it with style ||

 

challenge_it_with_style_final

cardigant: ZARA // nacklace1: boutique in Seoul // nacklace 2 (huge flower): girf from friend // red handbag: SHIATZY CHEN // floral dress: H&M // high heel: ZARA

 

挑戰總是讓我感到很矛盾, 因為一開始它讓我情緒高昂的想去征服, 但當它越來越難, 越來越複雜的時候我就想用最快的方式結束這場惡夢。這就是我跟挑戰之間的微妙又感傷的關係(我猜一定也是大多數人的心聲吧)但當我公司裡的外國總監(就是照片裡的唯一男性)在我快要被壓力壓得喘不過氣時, 對我問了一個問題, 令我恍然大悟, 他問:你知道為什麼我那麼喜歡走秀前的壓力和那些看似不可能的挑戰嗎?我回答:我不知道.....(當然我內心是說:我怎麼可能知道, 還有誰會喜歡啊!!)他回答我:因為我喜歡突破這些挑戰後, 那種覺得自己什麼都能做到的成就感, 還有成功後我學到的經驗。雖然很簡單, 好多書上都有說過, 但真的有經歷過這個地獄, 又聽到他這麼描述, 整個就是一語點破!加上本人對任何 “你一定會越來越好”的這種勵志鼓舞十分感興趣, 也完全深信這種自信會幫助你完成夢想達到人生每階段的目標。所以如果這樣去想的話, 我覺得我能去“喜歡”挑戰甚至對自己下戰書, 當然不忘加入點個人品味與風格哈哈。


Challenge overwhelms me, it makes the whole thing exciting, but when I gets tougher and tougher...I can't wait to get rid of it. That's my relationship with challenges, sad hun? Well, one question from my co-creative directer (seen as the only male in the picture) hits me. "Do you know why I love all the intence challenges before fashion shows?" I said No, of course. Who could possibly loves it? It's like hell to me. Well, he answered back said: Because I love the feeling of accomplishment that makes me feel I can do everything also I can learn something from the experience. BANG. I do love the feeling that I am getting better getting close to my dreams and goals, so in that way I think I can manage to like challenges all the way to the end, and with my own stylish way.


 

All the images are taken within 2013AW SHANGHAI FASHION WEEK.

 
Share on Tumblr

2 comments:

  1. that's encouraging !!! 很激勵我!!

    ReplyDelete
  2. I am so happy to hear that!! your comments encouraged me as well! Thank you~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...